zeevissenverslag 2022

Zeevissen verslagen Juni 2022

Zeevissen Jan Schiedam 18/6/2022

nog even mijn aas wat ik nog over had van de vorige sessie opmaken.

willen ze bijten of niet was de vraag. helaas helemaal niks. mijn buurman had 2 mooie tongen te gelijk plus nog een vette paling. ik heb geen beet gehad, zo kan het met vissen keren zeg. van af 18/30 stond ik er ,ik visten naar het hogen water toe.

Maar helaas toen mijn aas op was stond ik nog op een dikke nul.

Aas zagers pieren Jan

Zeevissen Verslag Jan Schiedam 16/6/2022

Het is nu al halverwege juni ,de temperatuur stijgt, en regen is er nauwelijks. .

Dan denk je toch nu wel dat die scheefoogjes er moeten zitten in de Nieuwe Waterweg..

Ook al hoorde ik berichten dat het allemaal nog niet veel was met vangsten, besloot ik het weer in Vlaardingen te proberen. Ik was er  met hoogwater, voor mijn gevoel ben ik dan eigenlijk al te laat, maar goed aangekomen op het havenhoofd  stonden er 2 vissers en gezien de beperkte plek wilde ik eigenlijk al weer weg gaan daar,maar ik werd uitgenodigd om gewoon plaats te nemen en dat ging eigenlijk prima. De stroming was er immers allang uit.

Ik gooide weer naar de linkerkant, maar mijn rechterbuurman gooide gewoon rechtuit en zat toch 0 x vast ,nou ik en Jack hebben andere ervaringen.

Ze zaten er beiden al vanaf 12.00 uur en alleen de linkerbuurman had vis gevangen waaronder 2 tongen, eentje van 32 cm maar al uren geleden.

Ik kreeg meteen een aanbeet en een bot kon ik binnen draaien. Ik had de haken telkens rijkelijk voorzien van hele zagers en pieren. Na 10 minuten weer een rammel op de belletjes (wat is dat toch fijn vissen) maar nu was t wel raak en kwam er een doublet van tong naar boven .Eentje was met wat uitrekken precies aan de maat en de ander weer teruggezet. Zo de toon is gezet  en ik dacht ,dat kan wat worden.. Ik kan kort zijn in het vervolg want het alweer zakkende water gaf alleen krabben weer de kans en ik zag geen stootje meer net zo als mijn mede vissers. Ja een verdwaald Ted mini botje ,maar verder noppes meer en dat met het mooie weer. Inpakken dus en ik kreeg wel 2 ons zagers en 100 pieren cadeau van mijn mede vissers....

Aas Zagers Pieren Jan

Zeevissen Jan Vlaardingen 16/6/2022

Donderdag 16 juni... Ik besloot het weer erop te wagen en weer naar Vlaardingen koers gezet. Helaas er stonden  weer 2 vissers op de plek waar ik wilde staan en ben gelijk vertrokken en besloot nu weer eens naar de Gusto werf te gaan, althans dat was het vroeger daar in Schiedam. Je moet nu door een slagboom en het gebied daar is mooi geworden en geen hangjongeren meer. Ik kon mijn auto zo voor de visplek zetten., Wat een mooi uitzicht op t strandje van de Heijplaat en er stond alleen een snoekbaars visser. Het was hoog water met stroming dus snel ingooien. Zelfs 175 gram lood  kon de kracht niet tegenhouden dus maar eens zien. En zie na reeds 10 minuten een ferme rammel en even later nog een. Indraaien dus en ja hoor dit was een lekkere vette tong van 29cm..zo die is vast binnen en vol verwachting was ik weer. Ik kon heerlijk ver gooien tot wel 100 meter, dus in de vaargeul, de stroom ging eruit en helaas wederom gebeurde er niks meer. Ja de krabben waren er weer. Maar stug nog doorgezet en t is wel een pracht vis plek hier, ruimte zat en je zit niet vast als je zeker wat ik deed ver in gooit.

Ineens een klap op de hengel en nog een.. zou dit een monstertong van 50 cm zijn,nou zo voelde het wel. Draaien en draaien en er kwam een enorme paling naar boven die 68cm lang was.. Tjonge wat een joekel. Hij onthaakte zich zelf dus geen geklooi en weer teruggezet.. Nog even door gevist en nog een aardige bot gevangen ,maar verder geen stootje gezien..

Toch nog zien of ik nog een keertje ga want heb nog zagers en pieren genoeg over gehouden. Wel moet je er ongeveer 1.5 uur voor hoog water er zijn en dan tot max een uurtje na hoogwater, dan heb je de meeste kans.

Aas Zagers Pieren Jan

Zeevissen Jan Vlaardingen 9/6/2022

Heb er 3.5 uur gestaan en t was helemaal niks...krabben wel en 1 mini botje was alles.. Er  Stond ook veel wind. Ook weer een zwaan in de lijn gehad en weer afknippen de boel. kan er weer een nieuwe lijn opzetten want de spoel is leeg. Teveel regen gevallen denk ik ..heb tussen 20.00 en 23.00 uur gevist met aan t einde hoog water. Noppes Verder niet vastgezeten ..als je naar links gooit

Aas Zagers Jan

Zeevissen Ted Jack Haven Rotterdam 4/6/2022

Van de week al afgesproken met Ted om eens samen te gaan vissen weer eens. was lang geleden dat ik met hem heb gevist met die ouwe rot. zo gezegd zo gedaan , afgesproken zo rond 14 uur. toen ik aan kwam zat Ted er al een uurtje. ook waren de weer de wel bekenden andere vissers , die vanmorgen er al vroeg waren om hun visjes te zien te vangen.

de vangsten waren niet best begreep ik. dus moesten ik en Ted het maar eens voor doen hoe het moet haha. de heren gingen rond half drie weg ,dus ruimte weer voor ons. de wel bekenden lijnen gingen er weer eentje richting heiplaat. de andere hengel niet zo ver uit de kant, ook Ted visten niet ver uit de kant.  we visten naar hoog water toen. hoog water rond kwart voor 8 avond.

Ted ving zijn eerste visje ja wel een postzegel voor ze verzameling weer. nu mijn beurt een dikke bot op de zagers vlak onder de kant. Ted zijn beurt weer een bot weer. mijn beurt weer yes mijn eerste Tong van 32 cm. die ging naar Ted toen  waar die blij mee was. zo ging het even door vooral bot.

Beet bij Ted en ja hoor tong voor Ted. hoppa weer beet bij Ted 2 vissen te gelijk voor hem. een mooie bot en een tong. ook kwam er bij mijn krab boven , maar daar zitten we niet op te wachten.  We hadden nog even een gespreek met onze sluisje wachter en horden dat het voorin niet veel werd gevangen.

ook onze buurman een Brabander ving 2 mooie tongen en zelfs een schar. ook zag ik dat er een mooie dikke paling werd gevangen , helaas ging die niet terug maar werd weg geven . Zonden. soms viel de beet weer er uit , en het werd hoog water maar bijna geen stroming er in.  ook heel veel kleine botjes gevangen.

de vangsten vielen wel tegen maar het kan altijd slechter als je hoort dat er verder op bijna geen vis werd gevangen. met ruim 14 vissen te samen hadden we toch leuke vissen er bij gevangen , en zeker met een goed gevoel naar huis toe. Ted het was weer ouden weest leuk met je. Al met al 7 voor mijn en 7 voor Ted.

ps de zagers deden het goed en de vis kwam van dicht onder de kant vandaan.

Aas zagers Pieren.

Zeevissen Verslag Jan Jack 1/6/2022 Vlaardingen

Op do 2 jun. 2022 om 10:55 schreef Jan Vlietstra

Samen met Jack besloten we te gaan vissen weer in Vlaardingen. Ik had eerst 3 bakjes zagers en 75 pieren opgehaald bij de prima hengelsportzaak hier vlakbij mij in de Grote Visserijstraat (altijd vers aas en verzorgd in witte bakjes met krantjes ertussen). Kost wel een klein vermogen dat aas (duurder dan biefstuk zeg ik altijd) maar goed elke hobby kost geld .

Om 18.00 uur was het hoog water en om 15.30 uur gooide ik mijn eerste hengel naar de Overkant. Inmiddels kwam Jack ook naar de vis plek en hij zag dat ik de eerste bot omhoog haalde uit t zilte water. Heerlijk weer en geen last van de wind, dus verre worpen mogelijk.

Ik ging er eens goed voor zitten en vol verwachting de rinkelende belletjes afgewacht en die kwamen regelmatig bij mij voorbij. Jack had veel vast lopers en verspeelde in de totale vissessie maar liefst 4 onderlijnen en loodjes ,en ik had nergens last van. Wat ik wel wist is dat je de goede kant en hoek moet kiezen met inworpen, om dit te voorkomen.

Na een stuk of 4 botjes melde zich dan het  eerste tong(etje) van net 24 cm, waarbij een grote krab hem gezelschap hield. Het bleef eigenlijk bij mij voortdurend wel "lopen "en even later kwam er weer een  tong boven water van 25 cm. Het was heerlijk weer ,maar Jack ving helemaal niks gedurende de eerste 2 uur dat we daar waren.

Een grote tik op de hengel bracht een kleine paling naar boven en zie ook Jack ving zijn eerste vis een kleine paling. Daarna een enorme krab takelde ik naar boven, ja die zitten er ook. Het hoge water was bereikt en eens zien of de gang erin blijft zitten. Bij mij zeker wel want weer een grotere paling eraan die  er afvloog onderweg, daarna weer een ferme klap maar geen vis te voelen.

Omdat Ted van mini postzegel botjes houdt hebben we er daar ook een paar van gevangen om hem een plezier ermee te doen (zie foto) Bij afgaand water kwam er regelmatig vis bij mij boven en ook Jack ving een botje erbij. Ik viste voortdurend met hele zagers aan de haken en pieren er tussen en zoals zo vaak de onderste haak was de favoriet. Het mooiste voor het laatste bewaard want een flinke doorbuig tik op mijn  hengel en een enorm gewicht aan de lijn.

wat zou dit wel niet zijn. Ik zag een grote krab eraan bengelen maar  daaronder hing  de scheefoog die we willen vangen en wel een grote lap tong. Yes eentje van 32 cm  ,een lekkere vette ook nog wat een feest!

Inmiddels was het  21.00 uur en tijd om te stoppen en was het zeker voor mij een geslaagde vissessie. Totaal 18 vissen gevangen waarvan 14 botten ,3 tongen en 1 paling. Bij Jack was het helaas veel toekijken hoe ik weer een vis verschalkte en bleef zijn teller op 4 staan. maar we hadden weer een prima visdagje met elkaar. Jack gaat met de overgebleven pieren  en zagers zaterdag met Ted weer op de Dijk vissen, en ben benieuwd naar hun verslag daarna!

Zeevissenverslag mei 2022

Zeevissen Ted Haven Rotterdam 30/5/2022

had nog wat aas over van afgelopen zaterdag en er hingen donkere wolken boven Rotterdam. Toch de stoute schoenen maar aangetrokken en richting Sluisjesdijk getogen. Het was erg rustig, een visser of zes verdeeld over links en rechts. In het midden stond niemand.

Om het aantal wat in evenwicht te brengen maar aan de linkerzijde gaan staan. Hengels in gereedheid gebracht, lijntjes het zilte nat in en afwachten maar. Mijn linker buurman bij de schutting had 1 paling gevangen en de buurman daarnaast stond na enkele uren nog op 0. Na een uurtje “herrie” op mijn stok en ja hoor daar kwam de eerste boven water.

Een kwikthermometer aka paling. Mijn buurman ving een botje en was dus van de 0 af. In de uurtjes die volgde heb ik benut om mijn “postzegel” verzameling uit te breiden. Mijn buren vingen niets meer. Om vijf uur was het hoog dus tijd om in te pakken. Vis is vis zegt men, nou daar bleef het dan ook bij.

Aas: pieren

Ted

Zeevissen Verslag Michael Maasvlakte 28/5/2022

Hoi jack wezen vissen op de maasvlakten. was voor mijn lang geleden weer. we gingen ook voor de zeebaars maar helaas niks van de baars te vangen of een teken er van.

Hadden 3 botjes gevangen jammer genoeg de zeebaarzen misgelopen

aas zagers pieren PS het roofvissen seizoen is open dus Achter de snoek baars en snoekbaars.

28/5/2022 zeevissen Ted Rotterdam

Voor de vakantie had ik een grote parasol nodig. Tja de gewone parasolletjes zijn normaal gesproken hooguit 180cm doorsnede en dat vind ik wat aan de kleine kant. Dan is er maar 1 oplossing een grote, 230cm, vis plu.

Geen groene of camo maar in mijn geval een grijze. 1 vak is een transparant polyester deel dus nog wat extra licht.   Na de aankoop naar de Sluisjesdijk, niet om de plu te showen maar gewoon om te vissen.

Thuis viel de wind mee, maar daar aan de waterkant veel wind uit het Noorden. Toen ik aan kwam zaten er al 5 medevissers. Plek zat dus en mijn spullen maar bij het eerste trapje gedeponeerd en opgetuigd. Buurman visser kwam even buurten en sprak “zo dat is lang geleden dat we elkaar gezien hebben”.

Dat klopte nog ook. Zowel de linker als rechterbuurman hadden het niet zo naar hun zin want ze hadden een paar kleine tot zeer kleine botjes gevangen. Dat beloofd dus niet veel soeps. Na ruim een uur een grote knal op mijn top en nog een.

Ik dacht zal toch niet waar zijn. Er was van de week een Zeebaars gevangen van 55cm en lekker vet. Maar nee hoor het was een “lijkenpikker” ook wel bekend als paling. Maar goed de eerste was binnen. De tweede werd een Bot, de derde een Tongetje van 24cm welke ook nog broodmager was. Er volgde nog een bot en paling. Omstreeks 17:00 uur voelde ik wat druppels en dacht ik het is mooi geweest.

Net de eerste hengel ingepakt en ja hoor regen. De bui duurde niet lang want na het binnen draaien van de 2e hengel was het weer draag. Al met al toch nog een leuke middag geweest. Nog aardig wat aas over dus misschien morgen nog een vis sessie of anders maandag.

Aas: Pieren

Ted.

Zeevissen Ted haven Rotterdam 23/5/202

Ik was van plan om afgelopen zaterdag te gaan vissen, maar een verjaardag gooide roet in het eten. Zondagochtend op tijd wakker, het weer wad goed dus vissen. Ook al was het afgaand tij. Op naar Rinus om aas te halen. Hij had alleen nog maar zagers. Pieren hebben mijn voorkeur maar ja als die er niet zijn dan worden het zagers of gewoon niet vissen. Met 2 ons zagers naar de Sluisjesdijk.

Alles opgetuigd en van hoog naar laag. Na een aantal uurtjes krabben voeren een rammelende top. Dat was schrikken, aanslaan en draaien maar. Hoera een vis aan de haak en wat voor één, een Marmer Grondel. Wat doet dat beest zo ver uit de kant. Het was laag dus inpakken maar. Nog aas over dus thuis op de bank de gedachte “ik ben vannacht vroeg klaar met get werk, rond half elf hoog dus maar weer eens proberen”. Na het uurtje werken naar huis, de blaffer luchten en dan naar de Sluisjesdijk. Aangekomen zat er niemand. Hengels in gereedheid gebracht, aas re water gelaten en hoppa de krabben deden hun werk weer. Aas opvreten en haken verzamelen. Maar na ongeveer anderhalf uur een rammelende top.

Een botje van zeker 10 cm had geen trek in mijn aas maar zwom tegen een haak aan die in zijn rug bleef hangen. De eerste was binnen. Na nog een paar botjes uit het water getakeld hebbende de eerste Tong van dit seizoen binnen gehaald. Nog wat botjes en toen mijn aas op was om een uurtje of negen ben ik maar weer naar huis gegaan. Wie denkt dat het rustig vissen is in de nacht heeft het mis.

Papa en mama Nijlgans liepen met 7 koters al gakkend rond. Een tweede mannetjes gang kwam ten tonelen en belande gelijk in een Ganzenruzie. Er werd gebeten, geschopt en en vielen rake vleugelklappen. Het tweede mannetje droop af en papa en mama gans kregen hoogstaande ruzie.  De kindertjes werden onder de voet gelopen en 2 belande in het water. Ruzie over mama in de stress want zij miste 2 van haar koters. Ruim ander halfuur heeft zij lopen gakken naar haar jong. De 2 kleintjes lekker zwemmen in de Waalhaven. Een 3 kwartier later zwommen de 2 richting rivier waar zij via het talud weer op het droge klommen. Eind goed, al goed. De familie was weer compleet en de rust eindelijk weergekeerd. Op naar de volgende sessie.Aas: zagers

Zeevissen Jan Waterweg 22/5/2022

zoals  gezegd ben ik vanavond dus weer gaan vissen op dezelfde plek met de overige  zagers en pieren.

Ik ben rond 19.30 uur begonnen en hup weer de vaargeul in. Het was nog laag water. Binnen 5 minuten tilde ik

toch 2 botten uit het zilte water en dacht dat is alleen maar bonus voor wat wellicht komen nog gaat met opkomend water.

Er gebeurde niet veel en zie wie komen daar aanlopen : Mr Jack himzelf met aardige vriendin. Kennelijk kon Jack het thuis niet meer

uithouden toen ik hem via de watts app vertelde al 2 botten binnen te hebben..kwam toch maar even uit Bergschenhoek om mij aan t werk te zien.

Leuk hoor ,maar helaas de vangsten bleven heel lang uit. Er gebeurde wel van alles. Zo zat ik een keer goed vast maar kreeg de handel toch los inclusief 2 onderlijnen waarvan er een wel als nieuw leek met fluoriderende afhoudertjes en  ankerlood waar nog een brandend lichtstaafje aan zat!

Even eerder was ik een complete onderlijn kwijtgeraakt omdat er een zwaan in verstrikt raakte. Het arme beest had de visdraad om de nek gekregen  en tolde in het water rond.

Dan is er maar een oplossing en dat is het knippen van de lijn ,en toen was de spanning eraf en kon die weer  doorzwemmen en het draad vloog weer van zijn nek, gelukkig maar!

Ach lekker keuvelen onderling gaat ons goed af ,maar veel gebeurde er niet tot ik toch maar weer eens inhaalde en voelde de bekende vibratie in de lijn en wist dat moet tong zijn. Dat bleek ook zo te zijn,net of tegen de maat aan was ie ,en hij was omhangen met een strip rood-wit plastic wat er ook nog aanhing. De tong mocht Jack zijn vriendin hebben, dan heeft ze eens een beter visje dan een botje van Jack..haha.

Er was niet veel stroming dus veel vis kwam er niet mee denk ik en Jack en vriendin verlieten het  vis toneel. Ik had nog wat pieren en besloot nog even door te gaan en dat resulteerde tot een onverwacht slotakkoord.  Jack zat nog niet in de auto toen ik bemerkte dat 1 lijn van een hengel helemaal slap hing over het water. Ik haalde in en voelde een enorme spanning op de lijn,wat is dit nu weer voeg ik me af. Toen de vis bij de kant kwam bleek het een zeebaars te zijn . Ik moest hem uit het water takelen en dat lukte gelukkig en wat een mooie vis was dit wel niet. Hij bleek 42 cm te zijn en die mag dus net mee,en omdat ik dit soort baarzen nauwelijks aan de haak slaan heb ik dat ook gedaan. Zo een mooie afsluiter dan toch nog meegemaakt ,eens zien wat er nog meer gaat volgen. Ik hou jullie op de hoogte!

Uw verslaggever  Jan

Aas zager pieren

Zeevissen Jan waterweg 21/5/2022

Na een lange tijd  (het was allemaal niet best de afgelopen maanden) besloot ik gisteren toch weer eens een poging te wagen om te zien of ik een scheefoogvisje zou kunnen verschalken. Ik neem aan dat jullie wel weten welke vis is                            daarmee bedoel ..

Dus met verse zagers en pieren ben ik naar een stek gereden waar ik niet heel vaak kom (ik vertel voor nu even niet  waar dat was ) en ben  begonnen ongeveer 1.5 uur voor het hoge water.

Heerlijk rustig dus begonnen rond 19.15 uur en  de hengels lagen weer in het zilte sop. Na 5 minuten melde zich de eerste vis en dat was een bot. Nee daar kwam ik niet voor ,maar goed vis is vis zou Jack zeggen.

Maar zie even later gingen de belletjes rinkelen en ik voelde bij het binnen halen wel dat dit  'm zou kunnen zijn. En ja hoor de eerste tong van het  jaar kwam naar boven. Lekker breed en vet maar niet zo groot met net 27 cm. Het water stroomde wel maar gelukkig niet als een tierelier en zie even later weer een tik en belgerinkel   en nummer 2 melde zich die net aan de 25 cm bleek te zijn. Leuk daar kom ik voor laat t nog even zo doorgaan . Nog een botje en toen een tijdje stil ,en toch weer een flinke tik en gerammel. En zie nummer 3 kwam naar boven en weer eentje van 27cm. Daarna hield het helemaal op .Het water was tot vloed gekomen en tot rust en leek wel een meer , en de krabben kwamen weer uit hun schuilplaats en regelmatig een haak verspeeld en aas. Rond 10.30 uur gestopt en toch wel met een goed gevoel huiswaarts gegaan met 3 tongetjes voor de pan.

Vanavond (zondag) nog een keer ernaar toe want heb nog wat aas over en mocht ik wat bijzonders vangen laat ik wel weer weten.

Het loze vissertje, (eretitel van  Ted ) maar ook de tongenmepper van Rotterdam (eretitel door Jack aan mij gegeven)

Uw verslaggever JAN

aas zagers pieren

Zeevissen Jack Margo Haven Rotterdam/ 16/5/2022

ik had nog zat aas over om nog even lekker te gaan vissen, met Margo samen.  De voorspelingen waren rustig weer en kans op een bui? Toen we aan kwamen stond er toch best een harden windt uit het westen, en die steeds harden werd toen we aan het vissen waren. En ja hoor nog een flinke buit gehad ook nog met zware wind stoten erbij. Ik had toch de buien radar gezien waar het zien was een klein buitje maar. Maar je weet het hier en buien kunnen ineens ook zo ontstaan.

Maar goed mijn   paraplu met zij flappen bleef heer en meester staan in die bui. Ander vissers gingen hun auto in en de hengels gingen over de kaden met die wind. Mijn hengels bleven staan, en mijn strand steun was verzwaard met een steen. Ook kreeg ik van meden visser aandacht hoe ik dit gedaan heb. Maar nu het vissen zelf. Ik visten naar hoogwater toe. Hoog water rond 17 uur .de vangsten waren weer zeer slecht. Er werd paling en bot gevangen zag ik wel. Ik zelf 2 scharretje en 2 botjes dat was het helaas.

Ben gestopt toen het hoog was geworden.

Aas zagers pieren Jack

Zeevissen Verslag Jack Margo Haven Rotterdam​ 14/5/2022

Een Heerlijk dag moest het worden vandaag ,dus vissen dan maar weer eens. en samen met me vriendin Margo. zij gaat het steeds leuker vinden , maar alleen met mooi weer natuurlijk. aas op gehaald bij Rinus ,en rond 12 uur lag een hengel weer in richting heiplaat. hoog was het om 15/27 dus tijd zat. het was best erg druk vandaag. en toen ik er stond zag je dat er een bot of zelfs schar en paling boven kwam.

Tong had ik nog niet gezien , wel van horen. ik had ook Ted even nog een bericht gestuurd of die ook kwam vissen. helaas Ted had andere plannen met ze vrouw samen de grens over. Jan is er ook niet dus dan wij samen dan nog maar. ik had zagers en pieren .  bij de eerste worp was het gelijk raak. een bot van net 21 cm. die zwemt weer rond. al gauw nummer 2 een scharretje erg klein en die zwemt ook weer.

Het duurden nog lang voor de volgenden vis zich melden ja vis een botje van net 7 cm denk ik. Weer een botje nu wat groter.  En de stroom kwam erin maar dat leverden geen vis op, bij niemand trouwens. na de stroom ook helaas geen vis voor mijn, wel bij Margo die ving nog een mooie bot van net 30 cm.

Totaal ik 5 vissen Margo 1 en 2 vissen los. het was weer niet best, nu hopen dat het mooie weer blijf en dat de tong zich weer eens gaat melden , en ook paling graag bij mijn. en wat mijn opviel met de pieren helemaal niks op gezien.

Aas zagers en pieren Jack Margo

Zeevissen Ted Rotterdam 7/5/2022

Zaterdag 7 mei, was lichte regen voorspeld, maar niks aan nattigheid gevoeld. Op naar Rinus voor aas, in de hoop dat het geen bagger zou zijn als een vorige keer. Gelukkig, de pieren zagen er goed uit en stevig. Met pieren in de krant op weg naar de waterkant. Aangekomen op de Sluisjesdijk stonden er zowaar een vissertje of zes. Rechts bij het hek het drukst ook met de bekende kijkers.

Links ruimte zat dus dan daar maar heen. Eerst nog even met Bas en zijn maat staan te keuvelen.  Ze gingen inpakken. Bas had 2 botjes en zijn maat 1 tongetje van zo’n 36 cm. Maar goed zij gingen weg dus ben ik bij de houten schutting mijn hengels gaan optuigen. Het was afgaand water. Eerste onderlijntje er in en de tweede er achteraan. Hoppa, de eerste hengeltop werd een rammelaar en de tweede volgde bijna gelijktijdig. Krabben en dat ging door tot opkomend tij. Stroom er in en krabben weg. Uiteraard niks gevangen. Inmiddels nieuwe visser buren gekregen.

We gingen naar  opkomend tij dus nieuwe kansen. Jawel een botje bij de buren. Even daarna ik een botje. Hij een scharretje en ik een botje en zo ging het even door. De vis maat van mijn buurman kerk met lede ogen naar zijn top. Geen enkele actie. Ik ving nog wat botjes en een aardige schar welke groot genoeg was voor de pan, in de emmer dus. Geen enkele last van krabben meer. Hé een aardige aanbeet, aanslaan en draaien. Totaal geen weerstand dus geen goeie aanbeet was de gedachte. Echter niets was minder waar mijn onderlijn kwam boven water en zie daar een mooie doublet.

Weliswaar van bot maar vis is vis. De grootste bot was 9 centimeter en de kleinste was al 7 centimeter. Postzegels dus met beide de haken volledig ingeslikt, de inhalen.  Na nog wat botjes een doublet schar maar ook te klein (wel groter dan die botje). Buurman een lichte aanbeet, goeie kromming van zijn top en ja hoor er kwam een paling boven water. Kort daarop bij mij rikketik en daar kwam weer een botje uit het zilte nat. Achteraf de grootste van die dag, zomaar 6 cm. Buurman 2 had nog steeds niets.

Goeie aanbeet bij de buurman goeie kromme top een hele grote bot welke hem uitlachte want boven water liet hij de haak los en zwom snel weer naar de diepte. Jammer wel gezien maar niet op de kant. Ik ving daarna nog een grote bot en een schar voor in de pan. Buurman 2 had inmiddels 1 bot en zowaar ook een paling. Verder werd nog een tong gevangen. Toen het hoogwater was ben ik gaan inpakken. Er was toch nog een krab geweest die zondige nog even een haak moest afbijten. Al met al de vangst in totaal was best aardig zij het dat de gevangen wegens te kleine afmetingen weer het ruime sop kregen toch een fijne visdag, volop zon en een lichte bries. Gelukkig kwam deze bries van de goede kant want nadat hij gedraaid was lagen er weer een heleboel rupsen op de dijk welke het uiteraard niet overleefden.

Aas: pieren Ted

Zeevissen Haven Rotterdam. 6/5/2022

Na wat pech en geen tijd werd het weer eens tijd voor het zee te gaan vissen. aas bestelt  bij Rinus hij had net vers aas binnen. ik was er rond kwart over 12. het was niet druk geen goed teken dus. ik visten naar het lagen water toe. hoogwater werd het pas om 20,00. het kwam voor mijn even niet anders uit. de eerste hengel richting heiplaat met verse pieren eraan. 2 hengels met zagers. Aan het weer kon het liggen heerlijk weer westenwind. nu de vis nog? na een uur kreeg ik mijn eerste beet. hangen dacht ik het ging zwaar dat wel en ik voelden ook tegen stand. maar helaas zonder de vis te hebben gezien lost de vis. jammer leek mijn een paling geweest te zijn.  een andere visser zag ik een mooie zeebaars vangen ja echt. toen dacht ik he die vis die los schot kan dat ook wel eens geweest zijn.  ik zat alleen met nog een andere bekenden vissers voor mijn. en even later kwam er toch weer vissers bij. ja zo gaat dat hier. Inmiddels ging de tijd door en had ik enkel keer wel beet, maar dan denk ik toch aan krabben.  rond 16 uur ben ik in gaan pakken , het was weer niet best ook bij de ander daar voor en na ook niet. zonder vis dus vandaag. ik heb nog zat aas over om denk ik maandag te gaan ,want het woord ook weer heerlijk weer. tot dan weer.

Jack Aas zagers pieren

3/5/2022 Zeeland .

Hoi gevist in zeeland op de geep helaas nog niks gevangen, ze zijn er wel weer zien ze veel springen , maar nog niet echt jagen nog. dus niks gevangen helaas. groetjes

René

Zeevissenverslag April 2022

Zeevissen Verslag Jan 19/4/2022 Amazonen haven en  Landtong Rozenburg

Ben bij de Amazone haven geweest geen stootje te zien, ook stond er nieman te vissen .er werd wel gezegd dat je nu leuk schar te vangen was. dus niet helaas . Ben na 2 uur vertrokken Zat te vissen in vieze bruine drab .

daar en geen stootje gezien .Ben daarna naar de landtong gereden naar  het laatste stuk daar Het water kwam toen op. Heb er 1 klein baarsje gevangen verder niks en 2 complete onderlijnen verspeelt. Er liggen ook daar overal matten volgens mij.. ik heb nog wat zagers over. Maar wat moet ik ermee. Voorlopig is t vissen wel. Voorbij hoor je ziet ook bijna niemand vissen..

Aas Zagers Jan

Zeevissen Ted 16/4/2022 zeeland.

Vanochtend even een aasleverancier in Zeeland gebeld. Was niet thuis, hij was nog aan het steken. Hij had niets meer op voorraad. Wel kon ik een portie kweekzagers komen halen. Tja alleen kweekzagers is ook niet alles. Nou goed ik ben nog aan het steken dus steek ik wel wat meer. Zo gezegd en beloofd ik naar hem toe. Hij zou nog ca. 15 minuten duren eer hij weer thuis was. Wachten dus. Toen hij arriveerde zei hij, ik geef je wel steekzagers. Zo gezegd zo gedaan. 50 pieren en een ons steekzagers. Beide net vers gestoken. Ik kreeg her pakje en grond het nogal zwaar. Ja zij hij, dat de zagers zijn zo groot ik heb er maar bijna 2 1/2 ons van gemaakt anders zitten er zo weinig in. Toen doorgereden naar “De Val”, dat is vlak voor de oprit van de brug naar Goes/Vlissingen, de Zeelandbrug dus. Hengels in orde gemaakt, beaasd en ingooien maar. Weinig visbeet maar vele lege haken van de krabben. Die gunde ik de pieren en zagers niet (trouwens de zagers hadden een lengte tussen de 25 en 30 cm. dus makkelijk in 6 stukjes

Ja Jack weer een vruchtbare visdag. Ik heb nog 1 zangertje over en voldoende pieren voor nog een vissessie. Omdat ze vanochtend gestoken zijn, moeten ze met gemak 4 dagen houdbaar zijn.

​Zeevissen Jack Vlaardingen /13/4/2022.

ik had nog zat aas over van de vorige keer.

Alleen de pier waren niet best meer , de zagers prima. ik was er om 11 uur en visten naar het hogen water toe. Hoog water om 15/15. ik was wel in Twijfel om waar te gaan vissen. eerst even nog wat na gevraagd of het wat was in Rotterdam. Nee helemaal niks , hoe wel alleen bot. goed mijn keuze viel dus  om maar eens weer naar Vlaardingen te gaan. ja ik had wel me twijfels moet ik zeggen , zeker toen ik die kant op ging dacht ik o kan ook naar de Amazonehaven gaan  of nog of Pernis.

Het lijk het karper vissen wel soms van waar gaat ik nu weer vissen. maar toch maar naar Vlaardingen dan maar. de eerste worp was rond kwart over 11 gelijk al enkel tikketje op de top. krab? Nee dus een grondel en nog een grondel , wat een plaag woord dat of is het al. net zo als die krabben.  maar goed het is vis , dus 2 stuks binnen. zo nu echt een goeden tik op me top hangen dat is een goeden vis voel ik. Bonken en bonken zeg. o nee los dat was ballen zeg. gauw alles verwerkt maar weer. ik spraak een man die ook aan het vissen is geweest met ze maat daar bij de uitlaat. vliegen vissen deden ze. op zeebaars zij ik tegen hem? nee brasem  of roofblei zij die. hu oké ja die kan je het hele jaar vangen hier zo.

Oké dacht ik dat wist ik niet. even een tijdje gepraat met de beste man en schiet mijn gedachten toch dat ik een roofblei heb gehaakt of zelfs een snoekbaars. ja die zitten hier ook nu zij die.maar goed later die dag ving ik nog meer van die grondels. wat me op viel er zat geen stroming in het wat helaas. zondag ook al niet. ik gaat even 2 weken niet zeevissen , wil weer kijken of de karpers en de wint vis het doen.

Groetje jack Aas Pieren Zagers.

Zuidpier Scheveningen 11/4.2022 Jan.

Na een hele tijd no fishing besloot ik vandaag (vrijdag 8 april) maar weer eens een poging te wagen om een visje te verschalken in het zilte water. De atmosfeer was eindelijk weer wat rustiger geworden en aan de haven daar in Scheveningen aas opgehaald ,waarbij er alleen zagers beschikbaar waren. Ook goed natuurlijk.
Hoewel je vet kunt betalen voor parkeren daar aan de zuidelijke pier besloot ik toch mijn geluk te wagen. Er was niemand te zien op een enkele wandelaar na dan .Hoewel het tij wellicht niet gunstig was met laag water ben ik naar het einde doorgewandeld bij het groen witte vuurtorentje. De hengels lekker vol gehangen met zagers en daar gingen ze het zoute sop in. De wind hield zich rustig, hoewel de zee wel behoorlijk onstuimig soms was.

Ik verspeeld bij de eerste controle inhaal draai gelijk een nieuwe paternosterlijn want zat ergens vast.
Mmm, nou ja kan gebeuren en dat is me aan t einde van de vissessie nog een keer overkomen.

Ik kan kort zijn in mijn verslag over de vangsten want na bijna 3 uur vissen had ik 0 vissen en 3 tikken gezien die ergens op een vis konden duidden (of krab?) Heb aan beide zijden mijn geluk beproefd maar dat maakte niets uit. De vis was er niet of ze houden niet van zagers ,maar die zagen er toch heel aantrekkelijk uit.
De hengels weer opgeborgen en € 5.25 afgerekend aan parkeergelden en weer huiswaarts gegaan.
Of het bij hoogwater beter is weet ik natuurlijk niet maar meestal vang je toch wel een

visje hier.
Uw verslaggever Jan (het loze vissertje)

het loze vissertje

Eindelijk na 2 weken niet wezen vissen kon of mag ik weer. ja de geruchten gaan van jack heb een vriendin die vis gelijk niet meer zo veel? en zij heb de broek aan ? uuu ja maar ook wel eens uit hoor haha. maar nu even serieus ik heb het druk gehad verven en het was  rot weer ook nog eens , een andere auto gekocht en het vrouwtje ook nog een week ziek geweest dus ook daar moest ik heen voor de goeden verzorging.

Ja zeggen ze voor lief en leed toch. Nu het vissen zelf. gisteren was ik in Vlaardingen dus gelijk naar wout van Leeuwe gegaan ,en aas gehaald . Top aas moet ik zeggen. dus de planning was om vandaag te gaan vissen , en wel alleen. op een andere water waar ik ooit ook nog wel eens gevist heb. vlak bij de heiplaat. mijn auto lekker er achter.

ik was net een kwartier voor dat het hoogwater werd. dus afgaand water voor me. heerlijk weer was het wel toch nog een frissen wind uit het noordwesten. na een uurtje vissen kreeg ik de eerste tik op mijn top , van die kleinen tikjes net als krab . toch even kijken , nee niks en het aas zat er nog prima aan trouwens.

even later kwam een bekenden visser bij me kijken , die ik nog van vroeger kon. hij visten hier ook met regelmaat. en ja je weet het helen verhalen natuurlijk samen. he een tik op me hengel yes hangen een botje was de klos . inmiddels was het al tegen 14 uur en nog maar 1 visje. even nog gebeld met een vriend van me die op de sluis staat of het daar nog wat was.  Nee dus ook niet veel alleen bot en iemand anders ving nog een houting.

Dus veel was het daar ook niet . ik ben er mee gestopt rond kwart over 2 . En  ik heb nog zat aas over om van de week nog eens te gaan, waar moet ik nog even over na denken.

Jack Aas pieren Zagers

zeevissenverslag Maart 2022

Zeevissen Jan Jack Noorpier IJmuiden 25/3/2022

He Jack zullen weer eens naar de Noordpier in Velsen gaan want lees best goede berichten over de vangsten daar.

Dat liet Jack zich niet ontgaan en zo gingen we vrijdag al heel vroeg  samen rond 7.00 uur op weg naar Velsen.

Je kan daar gratis parkeren en daarna de lange tippel de pier op. Het was heel rustig en het getij was hoog water.

Na  zo'n 2 km vonden we een prima plekje en met de nu wel goede pieren en wat zagers hadden we er veel zin in.

De zee was rustig en we waren vol verwachting. Het eerste uur gaf niet veel actie op een klein scharretje na dan .

Daarna kwam de eerste aardige schar naar boven via Jack en vind ik er ook weer eentje bij. Prima liever schar dan

bot, hoewel Margot de vriendin van Jack de bot ook weet te waarderen..

Daarna ging het een beetje stromen en kwam er meer actie. Ik zag echter telkens maar kleine tikjes en toen ik eens ophaalde

gebeurde er toch wel iets heel bijzonders. Ik voelde vis...heel vis vis  en ik zag niet  1 ,2 of 3 platvissen ,maar 4 stuks naar boven komen!

Toen bleek dat ik een complete  onderlijn meenam waar maar liefst 3 vissen aan zaten en die kennelijk niet lang geleden was afgescheurd

want de vissen 2x bot en 1x schar waren heel levendig nog. Zo dat was wel een foto waard en die zien jullie ook. Daarna vingen we regelmatig

weer een scharretje en toen werd het stil..heel stil...en de noordenwind stak op en met de smoelen in de wind werd het koud..

Ik ben wat doorgelopen tot de vuurtoren en zag dat iedereen wel wat vissen had gevangen ,allemaal schar en  wat botten.

Het was jammer van de koude wind en dat de vis geen trek meer had en we besloten rond 14.30 uur ermee te stoppen.

We hadden zo'n 15 vissen gevangen met elkaar en de scharren gingen mee. We hadden nog aardig wat aas over ,en misschien nog een keer ergens

ander ,  Scheveningen wellicht. Ik denk dat de beste tijd hier is 2 uur voor hoog water en dan 2 uur afgaand  afwachten,dus als er wat beweging in het water komt.

Dan is de gul er ook wel denken we. We hebben nog een ijsje gescoord en waren rond 17.00 uur weer in Bergschenhoek.

De scharretjes zijn schoongemaakt en binnenkort ervan smullen!

Aas pieren Zagers

Vissen met Jack en Margo aan de Sluisjesdijk  21-3 -'22

De Lente is er  al erg vroeg dit jaar.

Stralende zon buiten en ik besloot daarom maar eens om weer mijn hengels uit te gooien op de wel bekende Dijk.

Jack stond er al vanaf 12.00 uur maar ik besloot rond 15.00 uur er naar toe te gaan. Eerst het aas  opgehaald bij

Rinus  wat gelijk de laatste keer is dat ik daar pieren of zagers ga kopen. Ik kreeg een  zootje oude blubber pieren te zien

toen ik het al natte krantje uitpakte op de kade. Ik weet wel andere adresjes die het dure aas ook netjes aanleveren in een plastic

bakje met laagjes kranten ertussen, dan kan je de hele dag goede verse pieren aan de rijgnaalden doen.

Maar goed Jack stond al met zijn aardige vriendin te vissen daar en had een enkel botje verschalkt.

Er stonden nog een stuk of 6 vissers op de kade en  hup de hengels richting Heiplaat gegooid. Het was lang wachten, het water was

als een spiegel en dan ga je maar lekker kletsen met elkaar. Af en toe een klein tikje en zowaar een  botje van 8 cm zat eraan. Jack ving een doublet

en even later had ik ook een doublet eraan .Ik hoopte op een scharretje ertussen maar die gaven niet thuis hier. De uurtjes verstreken en de

stroming kwam erin. Zowaar toch weer een bot na lange tijd erbij ,die was aan de maat en Jacks vriendin is gek op vis en dus aan haar gegeven.

Rond een uurtje of 17.30 vertrok Jack en vriendin weer en bleef ik nog even het hoge water afwachten. Als ie nog even gebleven was had ie kunnen

meemaken dat ik een enorme bot eruit takelde. De vis was helemaal door gezwommen naar mijn buurman.

Deze knoeperd was 38 cm en mocht ie meenemen, want bot is niet mijn favoriete vis. Het was eigenlijk het enige hoogtepunt in deze vissessie die

verder een paar botjes opleverde bij mij en Jack ,en ben rond 19.00 uur gestopt . Het is de afgelopen maanden niet veel geweest met zeevissen als ik

de verhalen hoor en lees. Het wachten is op warmer weer en water dan komen die scheefogen er weer aan en daar zitten we allemaal op te wachten natuurlijk.

Zeevissen Ted Rotterdam 19/3/2022

hoi Jack wezen vissen vandaag en het was niet druk op de kaden, toch aardig gevangen alleen maar bot, zelfs een keer 2 te gelijk. ook een super mimi bot gevangen.

het weer was prima alleen de wind had minder gemogen.

Gestopt met tellen bij 10, want meer vingers heb ik niet. De kleinste Bot was 7,5 cm en de grootste slechts 34 cm. Als aas had ik leeglopers van Rinus. Heb nog aas over dus gaat het morgen  misschien weer vissen. groetjes Ted

Aas pier Ted

Zeevissen Verslag Jack Margo Haven Rotterdam 18/3/2022.

Mooie weer was het dus tijd om weer eens te gaan zeevissen met me vriendin. Aas opgehaald bij Rinus. We waren er ruim voor hoogwater, hoog water om 16 34, De zon was er heerlijk bij echt top weer, en de wind was erg zwak.  Rond 12 uur lag alles in. 1 hengel richting heiplaat de andere vlakbij. En Margo ze hengel met aas pieren en zagers ook niet al te ver weg.  zij heb ook een vergunning dus mag zij ook vissen, zelfs met 2 hengels. Maar we hadden er 3 staan.  Op de kaden was het super rustig er was maar 1 visser, die later ook weer weg was gegaan. Wij hadden de kaden alleen voor ons en dus ook de vis hoop ik?

Het was lang stil na een anderhalf uur kreeg ik me eerste tikken op me top van me hengel. En eindelijk vis na 2 uurtjes vissen een mooie bot.  Later een mooie schar zelfs, de beet zat er aardig in nu.  Bot en schar was de hoofdzakelijk. Ook Margo ving haar eerste zeevis een mimi Bot haha maar superleuk, voor haar. De beet bleef er goed in. Met opkomend water toen het flink ging stromen was het eigenlijk over. 1 visje in de stroming en weer een bot. Na de stroming toen die er uit was ging het weer aardig de vangsten. Wij zijn er mee gestopt om 17/30 en de teller stond op 10 vissen voor mijn en Margo er 2. Ik heb nog aas over dus van de week dan maar weer.

Aas pieren Jack Margo.

Zeevissen Ted Rotterdam 11/3/2022

Het was erg rustig op de dijk, ik was visser nummer 5. 2 vissers hadden een botje, ik een doublet van bot en de andere 2 niks. Ik stond van laag naar hoog. Erg weinig dus, jammer. Aardig wat pieren over dus.

Aas pieren Ted

9/3/2022 Zeevissen Jack Sluisjesdijk Rotterdam

​ik had nog zat aas over om te gaan vissen. Vandaag dus heel mooi weer ook nog eens, de lente zit in de lucht.

Nu maar hopen dat de vis er ook actiever van gaat worden. 11 uur lag ik in net 3 uurtjes na hoog water, dus ik viste naar laag water toe. Laag water om 13/30. Wat me opviel best nog wat vissers op de kaden, mensen op leeftijd net als ik😅 zelf haha. Altijd weer leuk ook nog eens om weer wat bekenden te zien. De vangsten waren niet goed horden ik van de andere vissers. En ook van het zelden vis soort bot, wat er werd gevangen, maar wel lekker groot en dik.

Al gauw lagen de lijnen in eentje ver weg eentje vlak onder de kant, even kijken waar de vis zicht bevindt. Na een uur krijg ik beet op mijn rechter hengel met de doden pieren.

Kleinen Tikjes op me rechtershengel. Toch maar even kijken. En jawel een mooie bot van 24 cm is binnen.

Het was trouwens op de veren hengel die vis. Later weer een flinke tik op de pieren he een mini schar van denk ik net 7 cm. Ook weer ver weg. Later mijn linker hengel de zagers maar weer een visje en die mocht ook weer terug. Rond 15.00 ben ik gestopt en nog wat zagers over die ik naar een bekenden van mijn is geven.

Ik horden dat er al een mooie paling was gevangen op de sluis. Ja ik blijf het altijd zeggen ze blijven hier in de winter. Ook in zeeland komen berichten binnen dat er al tong is gevangen.