Zeevissen Verslagen 2024

Zeevissen Verslag Jack Rotterdam 26/4/2024

Ja wat gaat het weer doen keek ik de hele week al naar uit. Want ik had nog zagers en gezouten pieren in de koelkast. De zagers waren nog van vorige week donderdag en ze waren nog prima. Wel heb ik elke dag een nieuwe krant gebruikt om ze toch zo goed als het kon om er nog mee te gaan vissen. De winter vis trek nu echt weg en dan komt de zomer vis er weer in de plaats voor hopen we natuurlijk. Zoals tong paling Zeebaars en fint Makreel De vangst berichten in de gaten gehouden, de vangsten waren erg verschelend. Wel werd er op de zee zelf op de kleine botjes flink gevangen, zelfs makreel al Gul schar en ook hier en daar zelfs al een haaitje. Maar dat moet je niet in Rotterdam verwachten natuurlijk, Soms schiet er een zeebaars door dat wel. Ik kwam rond half 3 aan en er stond maar 1 Collega visser. Die had een scharretje en een bot. Wel waren er best veel vissers in de vroegen ochtend geweest en Of die gevangen hebben kan ik geen antwoord op geven helaas. Half Zeven was het hoog water ik visten dus naar het hogen water toe. Na alweer 2 keer opgehaald te hebben binnen nog geen uur geen stootje gehad. Dus wat verder gooien en 1 dichtbij. De tijd verliep snel en de ander visser ging al gauw weer weg. Na 2 half uur vissen nog niks gezien, wel de Krabben genoten van mijn aas. Soms de haak er weer af, wat een plaag dieren zijn het toch voor de vissers voor dat de stroming erin kwam boem op mijn rechter hengel Paling of een dikke tong dacht ik? Helemaal niks toen ik binnen draaiden. Later toch beet een mooie bot zeg was de klos. Na de stroming ving ik nog een mini schar en een mini botje. Ook kwam er een visser bij en even later stonden we te praten, en ik ging o half 8 naar huis toen. Het was slecht. Ik kan nu even zeker tot half mei niet zeevissen in verbant dat ik 2 week in mei op vakantie gaat naar Kos Griekenland en daar wil ik ook vissen op de Eiland En daarvoor heb ik nog wat andere dingen te doen.  Wel gaat ik nog als ik wat uurtjes heb en het is mooie weer witvissen nog.

Allemaal goeden vangsten alvast Jack Aas gezouten pieren Zagers .

Zeevissen Verslagen April 2024

Zeevissen Verslag Wing Brouwersendam Haring vissen 22/4/2024

Zoons hebben meivakantie dus een dagje vissen gepland .
Waar te vissen om ze bezig ze flink bezig te houden was me gedachten op de haring op de Brouwersdam in het verleden altijd leuk gevangen rond deze tijd .
Morgens om 10:00 aangereden om 11:45 aangekomen , stonden al aantal vissers maar werd nul gevangen . Ook stond de sluis nog dicht dan maar gezellig wat kokkels geraapt op strandje  in de beurt . De hond was ook gezellig mee die vermaakten zich eigen wel . Na een paar sandwiches en maaltijdsalades van de appie weer richting de Brouwersdam . Het was ondertussen 15:00 en hoog water om 14:30 . Weer op de Brouwersdam aangekomen stond de sluis te stromen ,zag vissers wel bezig maar verdraaid kwam geen enkele haring omhoog komen .
Tot 15:30 wat staan te kijken of er haring werd gevangen , maar jammer genoeg niks iedereen pakte in en vertrok . Dan maar weer richting huiswaarts gekeerd .
Buiten niet eens de hengels te hebben uitgepakt een leuke dag van gemaakt .

Groetjes ,
Wing

Zeevissen Verslag Jack Haven Rotterdam 18/4/2024

Na een lange tijd niet wezen vissen met het zeevissen was het weer eens tijd om te gaan.

Wel de vangsten Berichten in de gaten gehouden en regelmatig Contact met kennis gehad.  Waar gaan we vissen de vangsten zijn niet best, en dat heb ja vaak deze tijd. De winter vis trek weg en de zomer vis komt er weer voor in de plaats. Maar waar heen om te gaan vissen? Ik wilden geen te veel tijd in steken om ver te gaan rijden. Vlaardingen oke maasluis gaat ook nog of Schiedam? Nee toch maar gekozen voor de sluis in Rotterdam. Nier zo ver weg en relax vissen daar zo en lekker diep water ook nog eens. En woord er wat gevangen zoals Tong paling is dan de vraag Ja maar niet veel nog. Ook heb ik om deze tijd vaak schar gevangen.

Het zout gehalten is nog erg laag zag ik wel. Maar dat woord op zeven meter diep gemeten dus op de bodem zelf ligt best nog wel meer. Ik had 2 ons zagers Bestelt bij ome Rinus de Pieren waren op zij die, maar daar had ik geen boodschap aan. Ik vis graag met zagers  , en ik had ook nog gezouten pieren. Hoog water om 13/30 uur ik was er om kwart voor 1 er en er stond niemand daar zo. Dus alle vis voor me zelf dacht ik. 1 hengel zo ver mogelijk weg de andere niet zo ver weg. Eerst stond er niet zo veel wind maar dat werd na een uur vissen toch wel hard, en ook de zon die liet zich regelmatig zien. Maar toch maar een Paraply uit de auto gehaald die ik er altijd wel in me auto ligt. Deze paraply komt uit 1989 zelfs haha maar is ook niet groot maar tegen de wind heerlijk hoor de zon erbij en je brand nog zelfs weg. Maar de zon ging ook helaas weg door al die bewolking. Ik had 3 aas soorten op 1 hengel een 3 gangen menu dus. Gezouten pieren zagertje en wormen voor de paling.

Het vissen nu na een uur vissen melden zich een mooie bot van 25 cm, later weer 1 en ja wel ook nog 2 scharretjes op de gezouten pieren. En ik kreeg haast geen beet te zien als ik ophalen voelden je vis pas, op een tikkie na zag ik wel beet van een mini botje. Ik had 7 vissen bij elkaar en ze zwemmen weer. Ook kwamen 3 vriendelijk manne bij me praten over het vissen, Natuurlijk en dat hoort er bij sterken verhalen haha.  Ik heb nog zat aas over zagers en zouten pieren als het beter weer woord wil ik wel weer gaan.

Groetjes Jack aas Gezouten pieren wormen zagers

Ps Jan is op vakantie naar Mallorca voor een dikke maand en daar is het 24 graden die bofkont. Veel plezier jan.

Zeevissen Verslag Rudy Maasvlakte 11/4/2024

Hoi weer wezen vissen wel was er een harden wind maar op de Maasvlakten kan ook wel aardig uit de wind staan . ik  visten naar laag water toe , ik kon niet anders helaas . De vangsten waren niet slecht ik had 5 wijting waar er 3 aan de maat waren en nog wat steenbolk plus een paling al . Ik had alleen zagers zo 2 ons allemaal op gevist . Tot de volgenden keer weer.

Rudy Aas zagers.

Zeevissen Verslagen Maart  2024

Zeevissen Verslag Rudy Maasvlakten 18/3/2024

Het was weer mijn vrijdagen na een lange 2 weken van nacht diensten draaien . Dus er even tussen uit dan maar weer vissen en wel op de Maasvlakte toch maar weer eens. Ik ving alleen maar kleine wijtings  een stuk of 10 . Geen vis voor de pan. geen lood kwijt heerlijk weer  dat was het wel . Tot de volgenden keer .

Aas pieren Rudy.

Zeevissen Verslagen februari 2024

Zeevissen Verslag Rudy 28/2/2024 Amazone haven Europoort

De Einden van het maand februari 2024 in zicht , dus nog even vissen dan maar. Het beviel me de laatste keer best bij de Amazone Haven , wel veel klein spul , maar je vangt wat . Dus er van morgen vroeg er heen voor de spits . Ik had 2 dagen vrij dus er op uit. De vangsten vielen tegen 2 scharen maar maar ook weer heel veel wijting en bolken tussen door.

Tot de volgenden keer allemaal.

Aas pieren zagers Rudy .

Zeevissen Verslag Jack Amazone Haven Rotterdam Europoort 17/2/2024

Na een perioden niet hebt gevist was het vandaag weer eens tijd om de gezouten Pierre op te gaan maken, de gezouten Pierre had ik al vanaf vorige jaar nog staan.  Regelmatig op Facebook en ander socialen media de vangst berichten gevolgd. Met regelmaat werd er wel vis gevangen, Veel al Wijting en schar gevangen, heel veel klein spul zag ik wel. Maar vandaag werd het eens weer een drogen en vooral een windstillen dag., en geen regen ook. Dus ik dacht wat woord het Scheveningen Noordpier of hoek van Holland of Rozenburg, of toch de Amazone Haven? Het laatste dus, wel is het best ver rijden nog vind ik zelf, maar goed je weet wel dat je wat vang ook als het klein is. Ben vanmorgen rond 9 uur vertrokken en toen ik om kwart voor 10 aankwam stond bij de sluis of bij dat hek al flink wat vissers zeg. Voornamelijk Pollen Manne een stuk of 10 wel boven op elkaar.  Dus ik ben wat verder gaan staan en ik stond er best daar zo. Ik visten met afgaand water, Wat daar niet zo veel uitmaakt hoor, Het er erg diep. Bijna noot staat er stroming daar zo, en ja de grote vissen houden beste wel van stroming in het water. De eerst draaien gelijk vis een schar en een mini wijting. En zo bleef het wel een tijdje door gaan. Wijting en erg klein en mager zeg. Maar tussen door toch ook schar voor mijn, en bij de ander heb ik niks gezien wat de schar betreft.  Later kwamen er nog 2 vissers uit Nijmegen naast mijn staan. Hun vingen ook veel al Kleine wijting.

Het waren gezellige gasten moet ik zeggen.

Tot 2 uur na hoog water ving ik genoeg vis. Maar rond half 1 tot een uur om kwart over 1 was het gedaan bij mijn. Nog wel een kleine schar een ja hoe kan het anders wijting natuurlijk. De tel van de wijting ben ik kwijt maar niet van de schar daar had ik er 10 van en van die 10 heb ik 5 scharen mee genomen voor mijn buurvrouw. Die er weer superblij mee was. De overgen  scharen waren klein en een paar vuilen scharen nog.

Jack Aas Gezouten Pieren .

PS weet iemand wat voor zeesterretjes het  is. in het midden ? ik had er 3 op me aas zitten .

Rudy Zeevissen Verslag Amazone haven 7/2/2024

Hoi weer Woensdag was ik lekker vrij om te gaan vissen met mooi weer trouwens . Normaal gaat ik naar de Maasvlakte toe , maar ik wilden het toch eens vissen in de Amazone Haven ook eens . En toen ik daar aan kwam stonden er maar 3 vissers . Ik heb het voordeel altijd dat  ik door de  weeks altijd vrij bent. En soms ook wel in het weekend . De vangsten waren 20 mooie Scharen en heel veel klein spul zo als wijting steenbolk . Tot de volgenden keer Aas pieren want zagers zijn er niet nog helaas.

Zeevissen Verslag Jan Scheveningen 1/2/2024

Een lange tijd niet te hebben gevist was de drang daar zo om weer eens te gaan . Ik had eigenlijk een woensdag met jack afgesproken om te gaan vissen . Maar helaas de wind was een spelbreker dus hebben besloten om niet te gaan . Dus ging ik vandaag alleen want jack kon niet . Even 50 pieren opgehaald en naar Denhaag gegaan . Toen ik aan kwam stond er helemaal niemand nog. Het was natuurlijk laag water aan het worden . De wind viel mee dus gauw vissen . Een harden klap op me hengel zeg , en helaas geen vis . Er kwam nog een visser aan ,die vlak bij me kwam staan . Ik stond trouwens aan de binnen kant bij de vuurtoren . Beet een gulletje had ik nu . en daar na bleef het stil me buurman had een klein schar gevangen . Even nog dacht ik en dan stop ik er mee, ik ving nog een kleine bot er bij . En dat was het wel , ik ben rond 16 uur gestopt en het weer was prima maar de vis nee dat was slecht. PS nog 2 lijntjes kwijt geraakt helaas.

Groetjes jan Aas pieren .

Zeevissen Verslagen januari

2024

Zeevissen Verslag Jack Haven Rotterdam 27/1/2024

Na een langen perioden niet gevist te hebben ging ik vandaag maar eens. Wel de berichten gevolgd en dan lees je vaak wijting wijting en te klein spul. En natuurlijk werd er best goed schar gevangen. Mijn vriendin is ook alweer bijna een maand terug, en zij kreeg al gauw een flinke griep te pakken. Ja ik was helaas ook de klos. Ook regen wind en de kou zorgden dat ik veel al even niet zag zitten om te gaan vissen. Inmiddels zijn we weer een jaartje ouder geworden dus had ik zelf niet echt zin om met dat rot weer te gaan vissen. Ja leeftijd gaat toch ook meetellen haha. Vandaag was het zo dag om maar eens te gaan, en wel niet al te ver weg dacht ik zelf. Woord het Vlaardingen Maasluis of toch Rotterdam. Rotterdam dus, het zout gehalte is nog niet echt goed zag ik wel. Ik heb wel meer daar zo gevist om deze tijd en ving ook best goed. Na het verkeer tegen te hebben die Maastunnel waar we even moesten om keren kwam ik aan op de sluis. Jeetje wat nu weer Politie en vlagen, nee he een Demonstratie van de Palestijnen de verzamel plaats. Ook dat weer, maar goed ruimte zat nog en niemand op de kaden te zien. En daar stond ik helemaal alleen op de kaden. Met al die gasten vlak achter mijn. En dat te bedenken dat ik van joods afkomst bent. Maar uiteindelijk gingen ze het centrum in. Nu het vissen zelf, ik visten naar hoog water toe. Hoog om 17/15 en ik stond er om 13 uur al. Ik stond bij het ijzeren hek. Even later kwam een kennis van me langs en nog wat later weer 1. Wel even leuk om bij te praten. De laste was van de week in de nacht wezen vissen bij de Amazonehaven waar ze samen 80 mooie scharen hebben gevangen, en heel veel wijting, maar ook best mooie erbij.

Mijn eerste aan beet kreeg ik rond 15 uur pas jawel een scharretje en later een mini bot en tegen hoog wat verloor ik een vis onderweg toen ik aan het binnen draaien was.

Helaas niet veel zeg maar gewoon heel slecht. Maar het zout gehalten stijg wel elke dag zag ik wel. Ik heb nog aas overgehouden kan niet anders haha. Tot woensdag blijf het aardig weer nog, dan gaat ik maar richting Europoort die kant uit.

Aas pieren en gezouten pieren. Jack

Zeevissen Verslag Roel het Beerkanaal / Amazone Haven 13/1/2024

Ik zou je nog laten weten wat het geworden is… Heb uiteindelijk na een uur rondrijden op het Beerkanaal gezeten. Waterweg, callandkanaal vond ik erg lastig bij het water te komen met laag. Bij de Amazone haven was alleen nog plaats in die rand.

De vangst was redelijk, meer dan 60 wijtingen, grootste 26,5 maar gemiddeld tussen de 20 en 25cm. Allemaal ondermaats dus en terug gegooid. Wel heb ik 5 mooie scharren meegenomen. Was een lekker dagje vissen, maar van die wijtingen krijg je wat. Viste met 2 hengels, gewoon niet te doen, was alleen aan in ingooien/ ophalen en be-azen… Om even rustig een boterhammetje te doen heb ik ze beide op de kant gelaten. Van 10 tot 16 gezeten, 3 porties pieren erdoorheen, denk 80% in de mond van een vis beland. Geen één onderlijn kwijt haha, gelukt gehad vandaag

Groetjes Roel Aas Pieren

Zeevissen Verslag leen en ze maat  waterweg 6/1/2024

Als je wijting wil vangen zit je aan de waterweg goedBen vandaag met mijn maat geweest en hadden er 60Waarvan er een paar 30 cm warenGroetjes.leen

Aas pieren Leen

Zeevissen Rudy Maasvlakten 3/1/2024

Hallo allemaal weer mijn eerste dag van het jaar zit er weer op met het zeevissen , en heel veel wijting weer echt veel ondermaatse en een paar mooie er bij dit keer. Soms een bolk en 3 scharen die waren wel goed aan de maat. Wel een stevige wind zeg ik moest een emmer vol met water op mijn steun hangen . ps Foto is op de stenen gemaakt.